post

Voordelen van hardlopen om af te vallen

Hardlopen kan wel degelijk je afslankinspanningen ondersteunen! Zeker als je hardlopen combineert een caloriebeperkt voedingspatroon. Hardlopen is één van de meest intensieve manieren van bewegen die je kan adopteren om je afslankinspanningen door calorietekort veel extra kracht bij te zetten.

Het is een hele efficiënte manier om:

1) extra calorieën te verbranden,

2) je stofwisseling in rust te verhogen en

3) je hongergevoel over de dag en ’s avonds te onderdrukken.

Als je voor het eerst gaat hardlopen let dan op: ‘overtraining’ loert om de hoek en je bent in no-time overtraind…

Begin daarom altijd rustig aan en bouw gewoon aan je conditie en bouw dit geleidelijk over een aantal weken op. Er is geen haast bij.

De clue is dat je er voor zorgt dat je niet overcompenseert door meer te gaan eten en dus meer calorieën binnenkrijgt dan je dagelijkse behoefte en hierdoor stopt met afslanken.. Sommige starters worden zelfs zwaarder wanneer ze beginnen met hardlopen! Het helpt in dit geval om 5 tot 6 kleinere maaltijden per dag te eten in plaats van 3 grotere.

Wanneer hardlopen in je systeem zit probeer dan je niet te overeten met bewerkte, calorierijke of relatief vette voedingsmiddelen. Probeer in dat geval te kiezen voor onbewerkte en gezonde voeding. Daar wordt afslanken een heel stuk makkelijker van!

Wil je weten wat jouw BMI is? Ontdek die dan hier.

Meer afslanktips? Download 100 afslanktips.