post

Buikspieren trainen: hoe moet het?

Op het internet, op tv en in tijdschriften wordt je dagelijks geconfronteerd met toestellen die de buikspieren laten ontwikkelen. Veel van de oefeningen die ermee gedaan worden zijn niet effectief voor het versterken van de buikspieren. Sommige kunnen zelfs leiden tot pijn in de onderrug. Honderden sit-ups hebben maar weinig invloed om de kracht in het middengedeelte van het lichaam te verbeteren. Het kan zelfs voor een onbalans van de spieren veroorzaken.

Anatomie van de buikspieren
De buikspieren bestaan uit de rechte buikspier, de schuine buikspieren en de transversus abdominis. De voornaamste rol van de rechte buikspieren is flexie van de romp. Deze rompflexie vindt plaats als de borst richting het bekken gaat. De schuine buikspieren vormen als het ware een korset voor de ingewanden. Ze ondersteunen tijdens flexie en rotatie van de romp. De transversus abdominis is de diepst geleden buikspier. Deze spieren worden veel gebruikt bij de ademhaling en ondersteunen het lichaam bij de meeste bewegingen.

Wat is een sixpack?
Over de rechte buikspier lopen meerdere pezen. Deze pezen lopen dwars over de rechte buikspier. Meestal lopen deze pezen niet over de gehele lengte van de buikspier. Soms lopen deze pezen maar tot de helft. De pezen zorgen voor de blokjes die zichtbaar zijn bij een laag vetpercentage. Het zijn geen aparte buikspieren maar zo lijkt het wel. Hoe dikker de rechte buikspier is, hoe lager de pezen komen te liggen waardoor de “blokjes” beter zichtbaar worden. Het aantal pezen en hoe de pezen over de buikspier lopen verschilt per persoon. Dit is genetisch bepaald waardoor het niet aangepast kan worden door training. Het is hierdoor bijvoorbeeld niet mogelijk om van een sixpack een eightpack te maken.

Onderrug
De gemiddelde persoon legt te veel de nadruk op de training van de buikspieren terwijl de rugspieren minder getraind worden. De rugspieren hebben echter een belangrijke rol in de bescherming van de wervelkolom. De onderrug wordt niet sterker door buikspieroefeningen te doen. Er zijn oefeningen die zich specifiek richten op het versterken van de onderrug. In de ogen van veel sporters is de onderrug niet zo belangrijk. Het is immers geen spiergroep die goed zichtbaar is op het strand of getoond kan worden aan anderen. De spieren in de onderrug zijn echter belangrijk voor het ondersteunen van de wervelkolom en de balans van het lichaam.

Bron: http://www.sixpackbuikspieren.nl

Groene smoothies recepten hoeven niet moeilijk te zijn

heerlijke gezonde groene smoothiesBen je op zoek naar lekkere, eenvoudige recepten voor gezonde groene smoothies? Lees dan snel verder, want op deze pagina vind je verschillende groene smoothies recepten. Deze recepten bevatten verschillende ingrediënten, dus wat voor voorkeur je ook hebt: er zit altijd wel een lekkere groene smoothie voor jou bij. Bovendien zijn de recepten eenvoudig te bereiden en heb je niet veel ingrediënten nodig om een lekkere groene smoothie te maken. Ben je nieuwsgierig geworden? Bekijk dan snel onderstaande groene smoothies recepten.

De Recepten

Recept 1: groene smoothie met andijvie
Het hoofdingredient van deze groene smoothie is andijvie. Als je van deze groente houdt, is deze groene smoothie zeker iets voor jou.

Je hebt de volgende ingrediënten nodig voor deze smoothie:
– Een grote hand andijvie uit een zak met voorgesneden andijvie.
– EÈn avocado.
– EÈn banaan.
– 300 milliliter melk.

Doe de grote hand met voorgesneden andijvie in de blender. Snijd vervolgens de avocado en de banaan en voeg deze toe aan de andijvie. Voeg tot slot de 300 milliliter melk toe en zet de blender aan. Even goed in de blender laten pureren en de smoothie is klaar!

Recept 2: groene smoothie met avocado en alfalfa
Ben je fan van avocado en wil je deze in je groene smoothies verwerken? Dan is dit recept iets voor jou. Bij deze groene smoothie wordt de zachte smaak van avocado namelijk gecombineerd met de ietwat scherpere smaak van alfalfa, voor een perfecte combinatie.

Je hebt de volgende ingrediënten nodig voor deze smoothie:
– Twee stuks avocado.
– 40 gram alfalfa.
– Twee bananen.
– 400 milliliter amandelmelk.

Eerst snijd je de twee stuks avocado en de twee bananen in kleine stukjes, zodat deze gemakkelijk gepureerd kunnen worden in de blender. Als je de avocado en bananen hebt gesneden, doe je deze in de blender. Deze zet je nog niet meteen aan, want eerst moet de 40 gram alfalfa nog toegevoegd worden, net zoals de 400 milliliter amandelmelk. Als je ook deze ingrediënten in de blender hebt gedaan, zet je de blender aan. Vervolgens pureer je het mengsel goed, totdat er geen brokjes meer in zitten. Je gezonde groene smoothie is nu klaar.

Overige recepten voor gezonde groene smoothies

recepten om groene smoothies te makenGezonde groene smoothie recepten zijn tegenwoordig makkelijk op internet te vinden. Bij het maken van groene smoothies volgens een bepaalde recept heb je wel duizenden mogelijkheden. Andere groenten en fruitsoorten die je in jouw smoothie kan verwerken, zijn bijvoorbeeld boerenkool, spinazie, mango en gember. Bij het maken van groene smoothies hoef je dan ook niet altijd bovenstaande twee recepten aan te houden, maar kun je lekker experimenteren met verschillende groenten en fruitsoorten.

Trainen met een pre workout supplement

arnold schwarzenegger preworkoutDe ingrediënten in een pre workout supplement zorgen er voor dat de bloedsomloop in de spieren wordt verbeterd. Hierdoor zul je een stuk beter gefocust zijn en zul je ook zwaardere krachtsinspanningen kunnen doen. Wanneer je een krachtsporter bent is dat natuurlijk ideaal. Hierdoor kun je het uiterste uit je trainingen halen en wanneer je veel aan krachtsport doet is het belangrijk dat je het uiterste uit je trainingen kunt halen, want anders zul je nooit de resultaten boeken die je graag zou willen boeken.

Wanneer een pre workout innemen?

Als je pre workout supplementen hebt gekocht is het ook goed om te weten hoe je deze moet gebruiken. Weet je dat niet dan zul je natuurlijk niet het gewenste resultaat krijgen. Je moet namelijk circa 15 tot 30 minuten voor de training de pre workout innemen. De snelheid van opname verschilt per persoon. Het is ook belangrijk om hier rekening mee te houden, want mogelijk heb je meer tijd nodig om je top te voelen voor een training. Het verschilt echt per persoon en ook het tijdstip en de dag. Je kunt de pre workout het best innemen met een shakebeker. Meng het met wat water en je kunt zo het pre workout supplement naar binnen werken.

Naast de fysieke werking zul je ook een psychologisch voordeel hebben wanneer je een pre workout inneemt. Je zult echt het gevoel krijgen dat je meer aan kan en dit zorgt er voor dat je een zwaardere intensiteit gemakkelijker aan kunt en je krijgt het gevoel dat je meer durft. Dit zorgt er voor dat je dat alles uit je trainingen kunt halen.

Welke voordelen heeft een pre workout supplement?

Het zorgt ten eerste voor een krachttoename. Je merkt dat je voor even een zwaardere training aan kan. Verder zul je tussen de sets als je gaat fitnessen merken dat je sneller bent hersteld. Door de cafeïne die in het supplement zit ben je scherp gefocust. Ook je uithoudingsvermogen is beter. Andere voordelen zijn een verbeterde en sterkere motivatie, een snellere vetverbranding en een verhoogd metabolisme.

Waar een pre workout supplement kopen?

pre nox pre workoutAls je een op zoek bent naar een goede winkel of webshop voor een dergelijk supplement kun je bij tal van webshops terecht. Je wilt natuurlijk wel terecht bij een webshop waar een kwalitatief supplement kunt kopen. Dit kun je doen bij sportvoedingweb.nl. Hier kun je voorts ook tal van andere producten vinden die kunnen helpen bij het bevorderen van je sportprestaties. Ook kun je er eiwit gerelateerde producten kopen. Op deze manier kun je de groei van spiermassa bevorderen. Ideaal wanneer je snel resultaat wilt zien. Kijk wel goed naar de hoeveelheid die je dagelijks nodig hebt.

Goedkope kamagra bestellen

Naast het gebruik van pre-workout supplementen zou je kamagra erectiemiddelen moeten proberen. Kamagra is de goedkope variant van Viagra en is ideaal voor een ieder die graag een betere en langdurige erectie zou willen. Goedkope Kamagra bestellen doe je bij Kamagra-Jelly.nl. Kamagra wordt enkel geproduceerd door een bedrijf uit India, Ajanta Pharma genaamd. Dit bedrijf is de enige officiële producent van Kamagra, schaf dus nooit Kamagra aan bij een bedrijf dat niet garandeert dat het kamagra van dit bedrijf verkoopt.

Goji bes smoothies, lekker en gezond!

Smoothies, je hebt ze in allerlei verschillende smaken. Veel mensen zijn gek op smoothies omdat je er zelf de producten naar voorkeur in kunt verwerken. Hierbij kun je onder andere denken aan verschillende soorten fruit zoals appel, banaan, kiwi, peer en ga zo maar door. Het belangrijkste doel van het drinken van smoothies is dat je veel vitamine en andere gezonde stoffen binnen krijgt.

Het maken van een smoothie

goji smoothieHeb jij ook zin gekregen in een lekkere smoothie? Het is enorm eenvoudig om thuis zelf een smoothie te maken. Zo zijn er slechts een aantal dingen nodig om dit al te kunnen doen. Om te beginnen kun je gaan bedenken welke producten je allemaal in de smoothie wilt verwerken. Hierbij kun je dus denken aan de verschillende soorten fruit. Neem bijvoorbeeld eens een banaan, een sinaasappel en een kiwi. Door deze producten samen in de blender te doen ontstaat er een heerlijke smoothie. Het kan zijn dat de smoothie erg dik is. Het is dan mogelijk om er een beetje magere yoghurt bij in te doen. Je zult al snel merken dat de smoothie meer vloeibaar wordt.

De verschillende variaties

Er zijn natuurlijk enorm veel variaties te vinden op de normale smoothies. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om er musli of andere producten in te verwerken. Op het internet is het mogelijk om verschillende recepten van smoothies te bekijken. Je zou deze eens uit kunnen proberen om te kijken wat je lekker vind. Een van de producten dat tegenwoordig steeds vaker wordt gebruikt in een smoothie zijn de goji bessen. Dit zijn speciale vruchten die over enorm veel gezonde en goede stoffen beschikken.

Goji bessen aanschaffen

Om een smoothie met goji bessen te maken, is het natuurlijk handig om deze vruchten aan te schaffen. Dit kan worden gedaan in de winkel, maar ook via het internet. Kijk bijvoorbeeld eens op de website van www.gojibessenkopen.eu/. Goji bessen worden in verschillende hoeveelheden verkocht. Het is belangrijk om te bekijken welke prijzen er bij de daarbij horende hoeveelheden horen. De prijzen kunnen in sommige gevallen erg hoog oplopen. Dit hoeft echter niet zo te zijn. Door de juiste aanbieder te vinden heb je voor een zeer scherpe prijs al een grote hoeveelheid goji bessen. Zodra je deze in huis hebt kun je eens de diverse recepten voor een goji bessen smoothie gaan bekijken en proberen, wie weet zit er iets voor jou tussen!

Op een leuke manier vet verbranden met Zumba

Het verbanden van vet is voor sommige mensen noodzakelijk. Steeds vaker komt het voor dat mensen overgewicht hebben. Het kwijt raken van deze kilo’s is echter een stuk lastiger. Toch zijn er vele manieren om dit voor elkaar te krijgen. Daarbij is een goed doorzettingsvermogen echter wel noodzakelijk. Heb jij overgewicht, of wil je graag gewoon een paar kilo afvallen? Bekijk dan ook eens de diverse mogelijkheden voor het verbranden van vet.

Het verbranden van vet

Het verbranden van vet kan zeer eenvoudig en snel worden gedaan. Het verbrandde vet kan er echter binnen een korte tijd ook zo weer aan zitten. De combinatie tussen de juiste voeding en vet verbranding zorgt voor succes bij het afvallen. Het is voor sommige mensen meer een straf om lichaamsbeweging te krijgen dan een plezier. Zo zijn sommige mensen geen fan van sporten zoals hardlopen of fitnessen. Het kan eentonig worden en bovendien verliezen veel mensen al snel hun motivatie voor het sporten. Er is echter een sport dat daar wel eens verschil in zou kunnen brengen.

Lichaamsbeweging door middel van Zumba

Zumba is een steeds vaker genoemde term in de sportwereld. Het wordt daarom ook steeds vaker en meer uitgevoerd door mensen. Maar wat is Zumba eigenlijk? Zumba is een Latijns-Amerikaanse dans dat in elkaar is gezet door middel van diverse fitness bewegingen. Door de dans Zumba uit te voeren ben je enorm actief bezig, en wordt er ook nog eens gewerkt aan de spieren. De combinatie van deze twee factoren zorgen er voor dat het bij veel mensen erg goed in de smaak valt. Bovendien is Zumba een ideale activiteit om maximale vetverbranding waar te maken. Uit onderzoek is gebleken dat er tijdens het volgen van een Zumba les ruim 1000 calorieën kunnen worden verbrand. Hoeveel calorieën jij precies verbrand met Zumba is afhankelijk van een aantal factoren. Zo is het mogelijk om Zumba op verschillende niveaus en tempo’s te volgen. Hoe hoger het niveau, hoe sneller het tempo en hoe groter de vetverbranding.

Voor het volgen van Zumba lessen is het verstandig om over de juiste kleding te beschikken. Door eens een kijkje te nemen op de website van zumbakleding.com kun je bekijken wat er allemaal nodig is tijdens het volgen van een Zumba les. Ook is het mogelijk om daar online de juiste kleding aan te schaffen. Dit is erg eenvoudig en tevens super voordelig!